Przez Jure na trzy zamki 2015/6/5

wycinka drzew
szlak rowerowy
wiata postojowa
miejsce na odpoczynek oraz tablica z mapą szlaków Zawiercianskich
ścieżka
szlak zrobił się trochę trudniejszy z powodu terenu podmoklego
staw
jeden z stawów który tworzy w tym rejonie taki teren podmokły
rynek w Łazach
zamek w dali
Gród
ścieżka
ta ścieżka nie nalezala do latwych odcinek moze 1km co chwile rower cza było prowadzic
leśna ścieżka
sciezka wzdłuż wąwozu
super miejsce wąwóz,skałki
przez łąki i pola
w tym miejscu wyprzedzalem mała pielgrzymkę
pałacyk
w miescowosci Zerkowice
drogowskaz
Okiennik
skalka z duzym otworem na szczycie dobre miejsce do wspinaczki
kapliczka
skałki z jaskinia
leśny szlak
dosc stromy podjazd na końcówce trzeba było pchać rower
pomiedzy skalkami
kościółek
informacja
kapliczka
Jezusek wygladajacy jakby dumal na kibelku
super fryz
na koniec wycieczki
Na długi weekend wybrałem się z rodzinką na działkę do Boguchwalowic więc grzechem by było nie zabrac ze sobą roweru.Czwartek przeznaczylem na dzień odpoczynku i na zaplanowanie sobie trasy wycieczki na nastepny dzień.Pomysł padł na Jure pojezdzic trochę szlakami Jury Krakowsko-Czestochwskiej.Nazajutrz pogoda dopisała byl piekny słoneczny dzień więc pozbieralem się i ruszyłem w drogę. Zaczynajac od alejek nad zalewem Siewierskim przez las w stronę Siewierza zachaczajac o hotel Podkowa ktory znajduje sie w samym środku lasu nad stawem. Jadąc dalej wyjeżdżamy na skraju lasu na osiezdlu domków w Siewierzu.W Siewierzu kierujemy sie na rynek gdzie znajduje sie fragment muru dawnego ratusza , przepiekna fontanna a wokół rynku otaczają nas stare zabytkowe zabudowania. Z rynku kierujemy się w stronę zamku Biskupów przejeżdżając obok bialego kościoła z XVII wieku.Tam zatrzymalem się na chwile zrobilem parę fotek i pojechalem w kierunku Kuznicy Sulikowskiej gdzie droga sie kończy i wjeżdżamy w las dalej w stronę Ogrodzienca.Jadac może z 2 km dojeżdżamy do wiaty postojowej gdzie można sobie chwile odpocząć oraz zobaczyc na tablicy z szlakami zawiercianskimi ktoredy jechac. Ja jadąc dalej zielonym szlakiem dojezdzam do trochę bagiennego terenu a to wszysko z powodu dwóch stawów jakie znajdują się w pobliżu.Po wyjechaniu z lasu jedziemy przez miejscowość Ciagowice,Łazy gdzie musimy przejechac kładka nad dworcem kolejowym i z góry kładki rozciaga się widok na rynek w Łazach,przejezdzajac przez niego mijamy fajną fontannę i kierujemy się na Rokitno Szlacheckie aż do Ogrodzienca.Tam mijamy kościółek przy którym jest pomnik papierza Jana Pawła II i dojeżdżamy do Podzamcza gdzie znajduje się drugi zamek na dzisiejszej mojej trasie.Tam zrobiłem mały postój w jednej z knajpek pod zamkiem na małe piwko.Ludzi masa ciężko było przecisnąć się z rowerem po alejce prowadzącej do zamku a także do parku miniatur i atrakcji.Po ok 30 min przerwy ruszyłem w dalszą podróż w stronę Morska gdzie znajduje się trzeci zamek ale po drodze mijalem jeszcze drewniany Gród na wzgórzu,dalej piaszczystą ścieżka ok 1 km przez las dojeżdżamy do miejscowosci Karlin,następnie Zerkowice gdzie przejeżdżamy obok bogatych posiadłości i pałacykow. Tuz za nimi odbijamy w prawo na polną drogę wzdłuż szlaku i przejeżdżamy obok skalek zwanych Okiennikiem.Miejsce dobre dla wspinaczki gorskiej no i sama skalka robi wrazenie bo na szczycie jest duże wydrazone okno. Objechawszy do okola tą skałke skierowalem sie w stronę Piaseczna przez las.Dalej tez tylko chwilkę asfaltem i odrazu w las obok skalek z jaskiniami i wzdłuż wąwozu w lesie gdzie napotkalem mała pielgrzymkę co utrudniało mi przejazd pp wąskim szlaku ale krzyklem lewa wolna i po chwili droga rostapila mi sie jak morze. Po dojechaniu do zamku w Morsku po jakies3 godz od Ogrodzienca postanowilem zrobic trochę dłuższa przerwę na mały posiłek. Zamowilem sobie zapiekankę i piwko i chwilę odpoczalem.Po tym wypasnym jedzonku ruszylem w drogę powrotną bo było juz około godz 18.Droga powrotna biegła z Morska w kierunku Skarżyc ale w połowie drogi napotkalem na kierunkowskaz z szlakami na którym byl niebieski szlak do Zawiercia który wskazywał 10,5 km przez Pomrozyce, Blanowice , łąkami i bocznymi uliczkami az do Zawiercia. Z tamtad kierowałem się w stronę Poręby gdzie przejechalem pomiedzy dwoma stawami i dalej bocznymi drogami wzdłuż trasy 78 ale w pewnym momencie odbilem w lewo w stronę lasu i czarnym szlakiem dojechalem do wiaty w lesie co jechalem w tamtą stronę. Dalsza droga juz biegla tak samo.Na działkę zajechalem przed 20. Wycieczke polecam na weekendowy wypad bo pokonany dystans to ponad 93 km

Mapa Rowerowy Szlak Orlich Gniazd
Rowerowy Szlak Orlich Gniazd - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Szlak Orlich Gniazd to „rowerowy klasyk”. Jest jednym z najbardziej rozpoznawalnych szlaków rowerowych w kraju, cieszącym się ugruntowaną renomą i dużą popularnością zarówno wśród rowerzystów o sportowym zacięciu, jak i miłośników turystyki...

Mapa Jura Krakowsko-Częstochowska - część północna
Jura Krakowsko-Częstochowska - część północna - mapa turystyczna w aplikacji Traseo

Mapa przedstawia północną część jury Krakowsko-Częstochowskiej - obszar usiany skalnymi ostańcami z wąwozami i płaskowyżami. Są tu też zamki i pałace. Zasięg mapy wyznaczają: Częstochowa Koniecpol, Zawiercie, Miasteczko Śląskie. Gęsta sieć szlaków...

Wasza ocena: 5.0 (5 głosów)

Marek79
9 czerwca 2015 Marek79 napisał:
Sorki za małe przejęzyczenie ;-)
aza
9 czerwca 2015 aza napisał:
Witaj ponownie, mam tylko małą uwagę do opisów stawów. Stawy znajdują się na terenie miasta Poręba a nie w Porąbce :-)
Arturroo1983
8 czerwca 2015 Arturroo1983 napisał:
Ale ekstra trasa super fotki mega opis szkoda ze nie mogłem z tobą się wybrać prawie cały długi weekend musiałem spędzić w pracy :(
aza
8 czerwca 2015 aza napisał:
Dzięki za traskę, na pewno ją wykorzystam :-) ....może nie całą ale...
pana79
8 czerwca 2015 pana79 napisał:
Zajebista trasa ,szkoda że nie szło się razem zgrać szacun ;-)
kasiula83
8 czerwca 2015 kasiula83 napisał:
Ja ograniczam się do minimum bo nie cierpię opisywać tych tras a Marek to felietony pisze :) fajna trasa i wymagająca
Laba
7 czerwca 2015 Laba napisał:
Dłuższego wypracowania to już się nie dało napisać ;-) ale trasa niezła